zondag 11 november 2012

verhuisd

In de tussentijd is een hoop gebeurd (niks spectaculairs), maar is het me niet gelukt om de blog bij te houden (qua tijd)
Het laatste nieuws is dat we onze spullen weer hebben. Vorige week maandag kwamen de containers (bij de douane is het van 1 container naar 2 containers verplaatst) thuis. Twee mannen moesten samen de containers uitladen in 1 ochtend. Dat ze officieel ook de meubels in elkaar moesten zetten en de dozen uitpakken  was voor hen een onbekend verhaal. De mannen werkten erg hard -in Duitsland hadden we 2 dagen 10 man- en zijn 's middags weggegaan. Daar zaten we dus, tussen de dozen. Geen bedden om op te slapen en we zijn tot 's avonds laat bezig geweest om hoeslakens etc te zoeken.
De volgende dag is Martijn er wel achteraan gegaan dat er nog mensen kwamen om de boel aan kant te krijgen, maar dit verliep niet helemaal vlekkeloos. Om een lang verhaal kort te maken: na 2 weken kwamen er nog mannetjes om dingen in elkaar te zetten. Nu is het eindelijk zover dat we het eind van het uitpakken in zicht komt. Helaas heb ik nu een dozendip en staan die dozen even prima in de garage. Ik denk dat ik volgende week weer verderga met uitpakken.
Gelukkig is er niet zo heel veel beschadigd en missen we maar 1 kast.

De weekenden zijn zo voorbij. Als we niet thuis aan het rommelen zijn, proberen we de buurt te verkennen. Zo zijn we in oktober naar Stradbroke Island geweest. Met een georganiseerde tour. We zouden het ook met onze eigen auto kunnen doen, maar dit was wel heel relaxed en zo konden we even afkijken hoe het rijden op strand en offroad gaat.
Eerst met de boot naar het eiland. Onze gids klapt op de boot zijn tafeltje uit en tovert voor ons tea met cakejes etc tevoorschijn.

Heeft wel wat, zo tussen alle auto's te staan met een opklaptafeltje. Eenmaal op het eiland vonden de kids het prachtig om over de zandpaden te crossen. Lekker gezwommen in een bruin meer (tea tree bomen) en daarna naar een uitkijkpunt waar we walvissen, dolfijnen, schildpadden -en nog iets, ben ik even vergeten- zouden kunnen zien. We hebben alleen de schildpadden gezien, maar het was wel erg mooi. Vervolgens over het strand gereden naar een picknick plek. Daar konden we lekker zwemmen in zee en de kinderen vermaakten zich supergoed in de kleine stroompjes zoet water die uit de bush het strand op liepen. Ondertussen maakte de gids de bbq klaar. Daarna weer terug naar de boot. Het was echt een super dag en zeker voor herhaling vatbaar.....met onze eigen auto. Wij blijven dan wel op de weg, want volgens mij blijven de wielen in de lucht steken als wij over die bushweggetjes rijden. Maar op het strand rijden zou wel moeten kunnen.

Abel en Jasmijn hebben hun draai op school wel gevonden. De eerste uitnodigingen voor kinderfeestjes zijn al binnen en de eerste playdates zijn afgesproken. Ondertussen hebben we ook een daycare voor Maurtis gevonden. De daycare van school zit tot 2014 vol, maar tegenover school is er een die nog plaats heeft. Daar kan hij nu twee dagen per week naar toe. Hij vindt het prachtig; hij gaat ook naar school. Daarnaast gaat hij 2 keer per week zwemmen. Kleine groepjes ( 2 of 3 kinderen) die op allerlei manieren in het water vallen, echt zwemmen -onder water- en veel plezier hebben. Dit is dicht bij huis, dus na afloop kan hij direct naar bed. Doodmoe is hij van het continue op de kant klimmen nadat hij in het water moest 'vallen'.
Afgelopen weekend hebben we twee nachten op een boerderij gelogeerd. De boerderij stond in de Scenic Rim, ongeveer 1,2 a 2 uur rijden van Brisbane. Uit school zijn we direct doorgereden. Onderweg begon het te regenen, en helaas is het het hele weekend niet meer gestopt met regenen. Gelukkig overdag zachtjes en 's nachts hard. De boer 'farmer Doug' was wel heel blij met de regen. Ze hadden al drie maanden geen druppel gehad en de koeien, paarden, schapen etc konden wel wat groen gras gebruiken.. Iedere ochtend gingen de kinderen met de boer de dieren voeren. Farmer Doug was wel een prototype Australische boer. Hij zou prima in de serie 'flying doctors' passen. Hij zei geen woord te veel en was niet echt vriendelijk voor de dieren. We hebben de kinderen ook vaak moeten zeggen dat wij het niet goed vinden als je dieren een schop geeft oid. Maar ze hebben een geweldig weekend gehad. Dieren voeren, paardrijden. Op de kar achter de trekker. Rondstruinen door de weilanden. eieren rapen, De koe melken, een lammetje en een kalfje de fles geven. Veel Wallabees gezien. Zelfs de hond van de boerderij aaien was leuk. Volgens mij hadden de kinderen niet eens door dat het steeds regende.

Nu nog een paar weekjes school (3 maar) en dan is het grote vakantie. In de vakantie gaan we eerst 10 dagen naar Bali om vervolgens door te vliegen naar Singapore.
Weer terug in Brisbane komt oma Riet op bezoek, als zij vertrokken is, komen opa Andre en oma Marjolein en dan is het alweer Maart!

1. Het klinkt nu al als vakantie! Ik krijg heimwee van je verhalen, dat Australische leven is zo heerlijk en de omgeving zo mooi... Jammer dat ik Maik niet zover krijg om te emigreren ;-)

Wel balen van je spullen dat dat zo lastig ging :(